Forum Forums BREUKEN, SCHEUREN, RESTAUREREN ETC. Gebarste beeld repareren

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Karen Cantrell-Keiser 6 jaren, 7 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Hello, ik heb een steengoed beeld van een half torso biscuit gebakken en het is in de rug gebarsten en een stuk (8cm x ong.10cm) steekt ong. 3mm uit onderaan aflopend naar boven. (Lijkt alsof hij vleugels gaat krijgen,of een grote) Bovenaan is er een haarfijn barst nog naar zijn nek toe.
    Als ik het uit ga tikken om met biscuitlijm te repareren ben ik bang dat het in stukjes uit elkaar valt en dacht, misschien kan ik het afslijpen met een dremel en dan het oppervlakte rondom met lijm repareren. Er wordt toch glazuur erop gedaan om kleding na te bootsen uiteindelijk.
    Heeft iemand ervaring met het gebruik van een dremel om zoiets te repareren?

92D06070-C6EF-4D55-8B13-5CC1F52E9030

Attachments:

marcel
    Bijdrager

Ben bang dat dat niet lukt. Als je het gaat opvullen met biscuit lijm dan gaat ’t daar koken waardoor je een soort netje krijgt. Ziet er dus niet uit. Het tweede probleem is dat glazuur zich vaak niet goed hecht op biscuit lijm. Met biscuit lijm wordt het waarschijnlijk een zooitje. Een oplossing heb ik niet zo. Misschien kan papierklei een oplossing bieden. Maar ik heb daar geen ervaring mee.

Bedankt voor je antwoord. Heeft iemand anders ervaring met papierklei in zo’n situatie? Anders brei ik hem een trui. Of noem ik hem Icarus.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.