Forum Forums PORSELEIN Gietporselein aanmaken

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  malmaranna 7 jaren, 11 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

malmaranna
    Bijdrager

Na een periode van “uit de roulatie” te zijn geweest wat betreft keramiek, ben ik weer voorzichtig aan het werk gegaan en ik merk dat veel informatie uit mijn hoofd verdwenen is 🙁
    Zonet heb ik een emmertje gietporselein aangemaakt. Ziet er goed uit maar ik vraag me af hoelang (ik weet niet eens meer of het nodig is?!) moet ik gietporselein “laten rusten” voordat ik het kan gebruiken. Ik zal dankbaar zijn voor een duwtje in de goede richting.
    Alvast bedankt,
    Margaret

KLEI>Yoka
    Moderator

Bijgaand informatie over het zelf maken van gietklei en het gieten met gietklei.
    Plus 2 links naar het oude forum waar al veel over gietklei is geschreven.
    http://oud.klei.nl/forum/o/6917/Te%20dikke%20gietklei?nm=t#
    http://oud.klei.nl/forum/trefwoorden/21/gietklei

Attachments:

malmaranna
    Bijdrager

Beste Yoka, hartelijk dank voor je antwoord. Ik ben in de grote hoeveelheid info gespit en een antwoord gevonden! En de twee artikelen uit de 2007 editie van Klei zijn ook zeer nuttig. Nogmaals dank, nu nog wat geduld uitoefenen! Morgen verder…
    M.v.g. Margaret

KLEI>Yoka
    Moderator

Succes!

Tomvanderweerden
    Bijdrager

Owja en een tip, veel foto’s maken en alles goed opschrijven en dat natuurlijk goed bewaren !
    Ik doe dat zelf ook, (bijvoorbeeld ook hoeveel water ik heb toegevoegd, en hoeveelheid stelmiddel !) altijd handig, omdat je vergeet het toch anders !

malmaranna
    Bijdrager

Goed advies, Tom, opschrijven deed ik in principe wel, maar blijkbaar niet alles! Zal nu mijn leven beteren in dit opzicht!
    Groet, Margaret

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.