Forum › Forums › DISCUSSIEFORUM › WEBSITE NIEUW › Het nieuwe forum.
Dit onderwerp bevat 18 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door marcel 6 jaren, 11 maanden geleden.
Het lijkt dat er drempelvrees is Wb het nieuwe forum.
Forum/gebruikers, het werkt echt eender als tevoren, na goed lezen van hetgeen vermeld staat blijkt het een vooruitgang. Mooi groot lees/weergave.
We kunnen wel niet meer reageren op een eerder gestelde vraag in het oude forum, maar wanneer dit toch wenselijk is, dan is de vraag opnieuw openen op het nieuwe forum,uitgaande van het laatst geplaatste antwoord en we kunnen er verder op doorgaan.
Zo zie ik het tenminste voor me.
Het is nu wel erg rustig.
@ Truus: Gelukkig heb jij geen last van drempelvrees. Welkom op onze nieuwe website. Het is even wennen, maar we hopen dat alle lezers net zo enthousiast worden over de nieuwe website als wij. Dat het rustig is ligt misschien ook aan het feit dat het niet voor iedereen duidelijk is dat men zich opnieuw moet aanmelden via het aanmeldforum (www.klei.nl/aanmelden) onder de rubriek FORUM. In het aanmeldformulier wordt gevraagd naar het abonneenummer, weet men dit niet, dan kan men hier de postcode en huisnummer invullen. Nadat men zich heeft aangemeld ontvangt men een bevestigingsmail. Vanwege technische redenen komt de bevestigingsmail later dan gepland. Hieraan wordt nog gewerkt.
Alle informatie in het nieuwe (en oude) forum is en blijft voor iedereen toegankelijk. Alleen abonnees op KLEI kunnen vragen stellen of beantwoorden. Het oude forum is als leesbestand te raadplegen en zoals je schrijft, kan men verder doorgaan op de geplaatste vragen en antwoorden uit het oude forum, door opnieuw een vraag te stellen in het nieuwe forum.
Tja, wat zal ik zeggen…. het was bijna onmogelijk om me weer aan te melden. Ik was er niet blij mee dat ik er niet in kon komen en toen ik dan maar besloot om een nieuw password aan te vragen wist ik weer niet wat mijn gebruikersnaam ook alweer was… OK. dan maar gewoon helemaal opnieuw aanmelden; kon uiteraard ook niet omdat die gebruikersnaam al in gebruik was. Maar het wonder is geschied en ik zit er weer in.
Op dit moment vind ik alles heel erg onoverzichtelijk en rommelig, maar ik ga me er in verdiepen…
Beste Keramisten, ik ben een van die mensen die regelmatig (al ongeveer 1 jaar) op het oude forum kwam, als – inderdaad – niet abonnee van Klei. Omdat ik net begonnen was met keramiek vond ik het te vroeg om al een abonnement te nemen op een echt keramisten-tijdschrift, maar ik had wel -juist- behoefte aan informatie. Ik wist niet dat dat niet de bedoeling was (sorry, Klei.nl!) Nu heb ik voor kerst een abonnement gevraagd en gekregen :). En ja, dat was enkel en alleen bedoeld om weer op het forum te kunnen komen. Fijn dat ik nu net lees dat ondertussen ook niet-abonnees weer mee mogen praten, maar ik was er niet meer op geweest sinds ik niet welkom bleek, dus het zal weer een tijdje duren voordat niet-abonnees de weg weten te vinden. Maar voor mij geldt; blij dat ik er weer op het forum ben!
Welkom terug, Ina! 🙂
Ina, het blad Klei zul je echt gaan waarderen, er staat altijd wel iets in dat je aandacht vraagt.
En Wb de niet/abonnees;‘‘ laten we als vanouds het forum in leven
houden’’.
Welkom!
Het forum is niet gebruiksvriendelijk. Het is echt zo jammer!! Er ging geen dag voorbij dat ik vroeger op het forum keek en leerde. Nu gaan er weken voorbij zonder dat ik er op kijk. De ziel is eruit..
gelukkig blijf ik graag werken met klei, maar wat mis ik het oude forum..
Door wel actief deel te nemen aan het forum wordt alles vanzelf levendiger.
Het is een feit dat het forum raadplegen meer tijd kost en het overzicht duidelijk anders is, al zijn er inmiddels wel verbeteringen aangebracht.
Dat velen nog niet van zich laten horen is jammer, hopelijk komt dat nog, vaak is de aanloop stroef.
De vragen en bijdragen van de zeer bedreven keramisten blijven ook uit.
Hun werk zorgde voor leerzame discussies.
Doe weer mee zodat iedereen leert van elkaars wetenswaardigheden.
Kennis delen is zo waardevol.
Ben nu weer een paar keer op het forum geweest met vragen, maar de ziel is er uit. Het was ook voor mij een dagelijks terugkerend gebeuren: even gauw kijken of er iets interessants was bijgekomen. De nieuwe bijdragen waren direct te vinden. Altijd leerzaam de mooie (soms minder mooie) discussies te volgen. Ik ben autodidact en heb hier 10 jaar super veel geleerd, geen vraag bleef onbeantwoord. Ik mis die mooie betrokken mensen gewoon!
Via mijn smartphone werkt het niet maar misschien ligt dat aan mij.
Help!
Dag Inez, ook ik ben autodidact, bezocht dagelijks het forum, meermalen , bijna verslavend, wel zeer leerzaam, heb veel opgestoken, geleerd en aangeleerd door de discussies onderling. Elke vraag werd serieus beantwoord en visa versa .Ik mis die betrokken mensen. Jammer, vernieuwing hier gaat niet op voor verbetering. De hele boel terug draaien in de oude uitvoering kan blijkbaar niet of is niet wenselijk. Waar de manke toch ligt, er is geen vinger op te leggen.Of zijn de vorige actievelingen blij verlost te zijn van het vele werk/tijd welke zij gaven aan de vraagstellers?
Alles bij elkaar; `t blijft jammer, de ziel is er uit.
Ja, Truus, ben ook bang dat onze “leraren” en al die enthousiastelingen niet meer terug zullen keren op dit forum daar is het al te lang stil voor geweest.
Verdrietig als iets verdwijnt wat zoveel mensen blij maakte!
Groetjes, Inez
beste
wat jammer dat het allemaal zo moet lopen…
maar voor alles wil ik toch iets kwijt over de antwoorden op item “het oude forum”. ik lees daar het volgende:
=> _ Een aantal zaken op de oude website kon maar door één persoon op één locatie worden aangepast. Dat was ook lastig: we zijn maar met een klein clubje en als er iets met iemand gebeurt (of iemand wil op vakantie…), dan moeten anderen het over kunnen nemen.
De meeste websites worden tegenwoordig in WordPress gebouwd en dus kozen wij daar ook voor _<=
Dit is de waarheid toch echt wel een beetje (veel) geweld aan doen. als je bedoelde dat alle clubjes, hobbyisten en hier en daar een bedrijfje gebruik maken van WordPress dan kan ik daar inkomen…. maar het uitbouwen van een toch vrij uitgebreide communicatie platform, zoals dit van KLEI toch kan voor doorgaan, had een betere keuze kunnen maken en het echt professioneel laten aanpakken met een CMS als bvb DRUPAL. Deze zijn net zo gratis als deze Wp nu en er moet ook hier en daar bij uitbreiding een plug-inn of extra service van derden aangekocht worden. puntje 2 , ook in de vorige versie kon het wijzigen en aanpassen door anderen overgenomen worden (mits de nodige permissies).
ik kon dit ook neerzetten in de enquette maar de inhoud daarvan zal niet publiek zijn en dus zal niemand het lezen…
dus we moeten hier bezig zijn over klei en entourage van deze aardgebonden materie… dus we laten de virtuele prullen over aan hen die daar meer verstand van hebben en hopen dat ze onze wensen voor dit nieuwe forum kunnen waarmaken.
bedankt voor de vernieuwing en hou de moed erin.
mjk
mjk
Hallo ik ben het met de schrijvers hierboven eens. In het oude forum kwamen alle vragen voorbij. Nu moet je op rubriek zoeken. Ook ik kijk nog nauwelijks op het forum. Heel jammer.
Gr. Ankie Kienhuis
Dag,
De vraag die gesteld werd door ‘‘Mathilde’’; aangaande kostprijs berekenen geglazuurd werk is op het forum wel erg rommelig/ vaak meerdere keren herhaald weergegeven. Misschien is hier correctie wenselijk om het leesbaar te houden/maken?
Dank.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.