Forum Forums MEET- EN REGELAPPARATUUR kiln sitter breekt kegel

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Ineke Reijsmeijer 6 jaren, 5 maanden geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

In de laatste twee stoken die ik deed tripte de kiln sitter op de normale temperatuur, maar bleek toen ik de oven open maakte dat het kegeltje gebroken was.Zie foto.
    Enig idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen? Ik kan ook niet direct een verkoper van kiln sitter onderdelen vinden.

P1030279

Attachments:

Eric
    Bijdrager

Hallo Ineke,
    Ik heb alle onderdelen van een kiln sitter van een oven die ik ombouw naar gas.
    Af te halen in Ede.

marcel
    Bijdrager

Ineke, neem eens contact op met Keramikos. Ik weet eigenlijk bar weinig van kilnsitters (op hoe ze werken na)
    Eric, ik weet niet of ze daar wat aan heeft. Ze vraagt om advies, niet om een ombouw.

Eric
    Bijdrager

Marcel, eerst ff goed lezen, ze zoekt onderdelen en mijn beschikbare onderdelen zijn afkomstig van een ombouw.

marcel
    Bijdrager

Mijn diepe excuses, Eric. Zo had ik het niet gelezen. Ik dacht dat je kilnsitters ombouwde….

Hoi Eric, dank je voor je reactie. Aardig van je. Helaas woon in 1200km van Ede af. In juni kom ik dichter in de buurt maar ik weet natuurlijk niet of je ze dan nog hebt. Ik denk dat ik alleen de plaatjes nodig heb waar het kegeltje op steunt.

Hoi Marcel. Ik ben inderdaad benieuwd waarom de kegeltjes opeens breken.
    Maar ik heb, denk ik, ook een vervanging van de kegelsteuntjes nodig. Ik heb bij mij in de buurt gezocht en ook bij KeramikKraft en niets gevonden. Maar ik zie nu dat keramikos ze wel verkoopt. Dank voor de tip.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.