Forum Forums KLEIEN VOOR BEGINNERS Koe krijg ik verschillende texturen en kleuren in klei?

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Michel Kuipers 8 jaren, 7 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

KLEI>Yoka
    Moderator

Agna Maertens
    vb. klei met krimpscheuren in verschillende kleuren maar ook andere technieken. Ik ben florist en zou een aantal platte ronde schijven willen maken met verschillende texturen van klei. Ik wil dan in een hoekje buisjes of oasis met bloemen erin. Hartelijk dan !! Ik ben een leek in het vak. Maar zou wel willen leren werken met klei. 14-6-2016 18:38:14 gevraagd
    lucien tinck: Hierover zijn goede handboeken verschenen te koop bij leveranciers keramiek benodigdheden. 14-6-2016 18:42:47 beantwoord

Kees Joosten: Misschien ook wel handig om een cursus in de buurt te volgen. Er komt meer bij kijken dan alleen in boeken kijken, alhoewel deze wel waardevol zijn als naslag werk. Iemand die je voordoet wat en hoe je moet doen, daar leer je de echte kneepjes van het vak. Daarnaast kun je op YouTube ladingen filmpjes vinden over van alle soorten keramiek technieken. 14-6-2016 19:13:46 beantwoord

Michel Kuipers: Misschien bij je leest blijven en de schijven laten maken door een professional? 15-6-2016 9:46:41 beantwoord

Truus Westerink: Een goed beginners boek waarin je duidelijk uitgelegd wordt vanuit de basis is :Handboek Klei, boetseren/decoreren en technieken.

Michel Kuipers
    Bijdrager

Het antwoord op deze vraag is niet zo simpel dat je een twee drie zelf de gewenste schijven kunt maken.Je kunt natuurlijk allerlei vakboeken bestuderen en allerlei dingen uit gaan proberen. Maar misschien is dat niet zo praktisch. Waarom laat je de schijven niet maken door een professional met ervaring.
    Ik heb verschillende kleuren klei ontwikkeld die allemaal dezelfde krimp hebben. Misschien kan ik je de schijven aanleveren? Waaraan denk je als je verschillende structuren van klei zoekt?

Attachments:
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.