Forum › Forums › DISCUSSIEFORUM › AANMELDEN/INLOGGEN › Oude forum
Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Vera Zegerman 8 jaren, 1 maand geleden.
Het oude forum is als leesbestand beschikbaar. Via de link: http://www.klei.nl/oude-forum/ komt u er rechtstreeks.
Links bovenaan onder ‘forum’ ziet u drie links:
– laatste vragen
– trefwoorden
– forums
Zoekt u een bepaald bericht of onderwerp klik op ‘trefwoorden’ (2e link) en vervolgens op het betreffende trefwoord. Of maak gebruik van de zoekfunctie in alle forums. Deze zoekfunctie vindt u door te klikken op de ‘forums’ (3e link).
Het invoeren van foto’s is (nog) niet mogelijk. Bovendien is er nog een onjuiste correctie van de foto doordat het attachment van een vierkante foto een langwerpig beeld maakt. Dat wordt dan een breedbekkikkerafbeelding. Is niet wenselijk.
Ik zie ook geen portretfoto meer weergegeven van de vrager; let wel portretfoto en geen foto van werk. Hierdoor wordt het forum een stuk onpersoonlijker.
Het moge duidelijk zijn dat niet iedere verandering een verbetering is!
Er jammer! Op mijn iPhone of iPad zie ik helemaal geen foto’s meer, behalve de foto’s van het tijdschrift. Ook werkt het oude forum bij mij niet. Ik denk dat ik mijn abonnement maar opzeg want hier heb ik niet meer aan.
Uren, uren uren heb ik op het oude forum gelezen, geleerd en genoten.
Beste Corrie,
We begrijpen dat het voor iedereen wennen is. Onze oude website was echter technisch niet meer van deze tijd, dus we waren hard aan vervanging toe.
Op dit moment is het alleen mogelijk om foto’s bij de berichten te plaatsen, ter illustratie van een vraag bijvoorbeeld. Zelf heb ik ook een iPhone en een iPad en ik zie die foto’s wél. Ik zal er ook eentje aan dit bericht hangen; ik hoop dat je die kunt zien.
We hadden ervoor gekozen om profielfoto’s niet mogelijk te maken omdat we dachten dat dit niet zo belangrijk was. We krijgen echter veel vragen van gebruikers die dit wél op prijs stellen. Daarom hebben wij aan onze webbouwer gevraagd deze mogelijkheid toe te voegen. Zodra dit gereed is zullen we dat melden.
Je opmerkingen over het oude forum heb ik onderzocht: de link bleek niet goed te werken vanaf een iPhone; bij mij werkte het ook niet. Deze link is inmiddels aangepast. Op een iPad moet je nu het oude forum gewoon kunnen lezen. Op een iPhone blijft het echter niet goed leesbaar te zijn; dat heeft iets te maken met de oudere techniek van de vorige website. We gaan onderzoeken of dit technisch is aan te passen.
We hopen dat het nieuwe forum je ook weer veel plezier gaat geven!
Beste Vera,
Het nieuwe forum is nu enkele maanden in de lucht. Ziet u nu ook (eindelijk) in dat deze Nog steeds niet werkt?! En dat het niet even wennen is?
Ook zoiets stoms.. Bij elk onderwerp moeten wij aangeven of wij een mail wensen te ontvangen..wat een gedoe zeg! Mede daardoor ziet niemand de vragen en of antwoorden voorbij komen.
Jammer jammer jammer..
Het is erg lang wachten op een serieuze reactie van de redactie. Door niet te reageren werkt dit ‘nieuwe forum’ als enorme anti-reclame. Zoek snel een professionele website bouwer en stel de voorwaarden voor deelname bij, zou ik zeggen.
Langs deze weg wil ik jullie wijzen op een blog over het nieuwe forum en de verschillende reacties daarop.
http://www.jolie.nl/weblog/2016-10/Leedvermaak_om_een_leegblijvend_Klei-forum.html
Beste lezers,
Als zeer actief gebruiker van het oude forum is het een teleurstelling dat het nieuwe forum niet brengt wat de redactie beoogde bij het lanceren van een nieuwe klei.nl forum.
De vele handelingen die genomen moeten worden om het onderwerp te bereiken is lastig.
Heel eenvoudig bij het oude forum; in één oogopslag overzag je alles wat nieuw was en voorbij kwam.
Niet meer van deze tijd was de mening van de redactie.
Zo ging de bouwer aan de slag.
Maar.., waar heeft deze
z`n knowhow vandaan?
Dergelijke websites een gezicht
geven vraagt een gedegen kennis van de hele materie klei.
Feitelijk is het van belang zelf een actief geïnteresseerde te zijn in boetseren.
Zodat je weet wat belangrijk is om snel inzicht te verkrijgen in hetgeen de ander bezighoudt.
Er is nu allerlei kritiek en zelfs verwijzing om maar naar een ander forum uit te wijken.
De Kleine K wordt genoemd.
Dit is niet kies t.o.v. van de redactie, zij voelen zich bij deze ontwikkeling ook niet senang en hebben hier vast hoofdbrekens van.
Ik wil pleiten voor solidariteit.
En bedenk wel dat alles en dan ook alles
wat ons is aangereikt via het oude forum onder supervisie van de redactie heeft plaats gevonden.
Soms waren de discussies zodanig dat ingrijpen noodzakelijk was.
De redactie verdient meer lof dan nu maar wegblijven.
Verder moet mij van het hart en misschien enigszins aanmatigend; dit forum laat geen niet-abonnees toe en is hierdoor minder toegankelijk.
Is het mogelijk ter ondersteuning abonnee te worden?
Het kost slecht 2 broden klei en ietsje meer. Dat zal toch geen drempel zijn!
Verder zal de redactie een beslissing nemen, maar zonder onze positieve inbreng kan de site niet bestaan.
Een en ander moest ik even kwijt, als iets even niet goed gaat is afhaken een wel heel gemakkelijke houding, omdat we met zo heel velen zo heel erg tevreden waren met elkaar, en met het in stand houden van het doorgeven van kleikennis.
groet, truus w.
Graag geef ik even -op persoonlijke titel- wat toelichting. Het bestuur van de stichting Klei en Hobby en de redactie van KLEI werken allemaal heel hard om elke twee maanden een mooi blad te maken. Daar gaat veel van onze kostbare vrije tijd in zitten en kost veel energie. Maar dat doen we graag! We proberen het blad zo goedkoop mogelijk te houden voor de abonnees. Dat kan alleen omdat we de kosten laag houden.
Toen we enige tijd geleden besloten om een nieuwe website te laten maken, kwam ook de vraag op tafel waarom wij op ons forum niet-abonnees, die dus geen financiële bijdrage leveren, toe lieten. Dat was zo gegroeid. We besloten om daar strenger op te gaan controleren. Want wat is nou € 27 per jaar als je daarvoor een mooi blad krijgt én 365 dagen per jaar 24 uur per dag vragen mag stellen over je hobby/beroep?
Uiteraard waarderen wij het zeer dat een aantal mensen altijd veel van de gestelde vragen beantwoord heeft, waardoor het forum een belangrijke bron van informatie werd voor iedere geïnteresseerde. Bij de nieuwe website besloten we ook om wél alles leesbaar te maken voor iedereen, dus ook voor niet-abonnees. En ook om extra uitgaven te doen om alle informatie op het oude forum ook toegankelijk te houden. Dat de bladwijzers die veel mensen bleken te hebben niet meer zouden werken hadden we ons niet gerealiseerd; we zijn momenteel bezig om te kijken hoe we dat kunnen herstellen.
Er zijn meerdere redenen waarom we een nieuwe website lieten maken. We vonden dat een nieuw, modern uiterlijk fijn zou zijn, vooral de homepage van onze vorige website was nogal leeg in het midden, met het nieuws klein aan de zijkant. Ook wilden we graag een moderne webwinkel waar je met iDeal e.d. kan afrekenen, omdat het handmatig maken van facturen en dan steeds controleren of iemand al betaald heeft ons veel extra werk opleverde. Een aantal zaken op de oude website kon maar door één persoon op één locatie worden aangepast. Dat was ook lastig: we zijn maar met een klein clubje en als er iets met iemand gebeurt (of iemand wil op vakantie…), dan moeten anderen het over kunnen nemen.
De meeste websites worden tegenwoordig in WordPress gebouwd en dus kozen wij daar ook voor. Ook omdat die websites goed werken op tablets en telefoons. Er werden plug-inns aangeschaft en één daarvan is het forum. Dat is dus een standaard forum waar wij wat keuzes in konden maken wat je wel of niet activeert. Zo kozen we er voor om geen foto’s/avatars van gebruikers te plaatsen, maar omdat we daar algauw vraag naar kregen, hebben we de webbouwer gevraagd om dit alsnog toe te voegen. Dus dat komt er nog aan.
Verder leek het ons vooral een kwestie van wennen; het kost altijd even tijd als je gewend bent hoe iets werkt en het gaat nu weer anders. De kritiek die jullie uiten begrijpen wij wel en vanavond hebben we een bestuursvergadering waar dit ook op de agenda staat. Ik wilde eerst onze vergadering afwachten voor ik reageerde, maar door wat ik nu allemaal lees, voel ik me toch geroepen om nu al persoonlijk te reageren.
Wat mij stoort is de persoonlijke en vaak vijandige toon die nu in het forum staat. Sommige van jullie zullen het misschien niet geloven, maar wij hebben geen nieuwe website genomen om gebruikers van het oude forum te pesten of zo…. Wij doen allemaal met de beste bedoelingen ons best om een mooi blad te maken met wat extra service erbij. En we zullen bespreken hoe we de problemen kunnen oplossen. We hopen dat het in het forum gauw weer gaat waar het over zou moeten gaan: het vakgebied waarmee we allemaal gepassioneerd bezig zijn: de keramiek.
En ook horen we graag wat jullie over het blad vinden: wat vind je goed, wat kan beter, wat mis je nog of zou je beslist niet willen missen? Morgen komt het novembernummer in jullie brievenbus, maar wij zijn alweer volop bezig aan de artikelen voor het januari-nummer…!
Het nieuwe forum is voortaan toegankelijk voor iedereen; ook niet-abonnees kunnen zich aanmelden. Aan de snelheid van het laden van de website wordt nog gewerkt. Wij wensen iedereen veel plezier met ons nieuwe forum.
Het onderwerp ‘Oude forum’ is gesloten voor nieuwe reacties.