Forum › Forums › HOE WERKT HET FORUM? › Toevoegen foto/afbeelding
Dit onderwerp bevat 15 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door marcel 7 jaren, 11 maanden geleden.
Het invoeren van een afbeelding bij een reactie in het forum werkt niet goed. De foto wordt blijkbaar wel aan de reactie geplakt, maar verschijnt niet in het vierkante kadertje dat er voor bestemd is. Daarom probeer ik de afbeelding nog eens in te voeren, en nog eens. In mijn laatste reactie zag ik daarom toch drie keer de foto verschijnen bij mijn reactie. Het blijft een slechte sitebouwer als diegenen niet controleert wat er aan nieuwe instellingen zijn ingevoerd. Ik heb je daar al eerder op gewezen, maar jullie blijven blijkbaar gebruik maken van diens ONprofessionele diensten.
Een pdf kan dus toch. Het duurt soms wel even voordat de foto’s op de website te zien zijn.
Beste Yoka,
Ik doe nogmaals een foto bestand in het vakje met de knop “selecteer bestand”. In het grijze vierkante vakje verschijnt “JPG” met naast het vierkante vakje onderstaande tekst. De foto zelf verschijnt bij het opstellen van de reactie niet in het vakje. Pas als je de reactie met het fotobestand (in tekst) verstuurt verschijnt de foto in de reactie. Dat is niet zoals het moet gaan. Daar is weer eens een fout gemaakt bij het bouwen van de site. Graag goed laten controleren door door de bouwer van de site en ook door jullie zelf.
Selecteer bestand
Name: z kiezel pr061.3a+hand.jpg
Size: 73 kb, Extension: JPG
Set file caption
Insert into content
Remove this file
Dag Michel, Vreemd, ik heb zojuist 2 testen gedaan met verschillende gebruikersnamen en iedere keer is de foto meteen te zien in het vierkantje links onder. Ik type het bericht, klik daarna op selecteer bestand en nadat ik het bestand heb geselecteerd verschijnt meteen de foto. Daarna klik ik op VERZENDEN. Zal navragen wat de oorzaak kan zijn dat bij jou het plaatje niet meteen te zien is.
Beste Michel en Yoka.
Ik heb het hier ook nog ff geprobeerd en bij mij werkt het goed.
Welke browser gebruik je? En het zo roepen, Michel, wordt het echt niet beter op. We weten dat er wat problemen zijn met de site maar misschien moet je ook eens kijken of dit probleem werkelijk aan de site ligt of dat het niet een probleem is wat zich aan jou kant bevind.
Beste Marcel,
Al heel lange tijd geef ik aan dat de bouw van de site niet goed is en dat deze daarom slecht functioneert. Daarom wordt er nog maar heel weinig gebruik gemaakt van het forum, in vergelijk met de vorige website. Al vaak is gezegd dat er iets aan zal worden gedaan en zelfs is er gemeld dat er wordt teruggekeerd naar de oude, goed werkende site. Echter daar zie ik geen actie in worden genomen. Excuses als mijn reactie overkomt als roepen; dat heeft dan alles te maken met de opgebouwde ergernis over de gang van zaken. Ook nu weer wordt er door jou van uit gegaan dat het aan mijn browser (outlook) zou kunnen liggen terwijl er alles op wijst dat de site verkeerd is gebouwd.
Het was de bedoeling om het oude en nieuwe forum samen te voegen naar een nieuwere versie. Helaas moesten we constateren dat dit veel meer zou gaan kosten dan we in eerste instantie hadden gedacht.
Uit onderzoek bleek dat hooguit 20-25 mensen actief op het forum waren en dat circa 100 mensen wel eens een vraag stelde of een reactie gaven. Mede gezien de vele mogelijkheden in sociale media is het onzeker of het forum weer actief en belangrijk gaat worden.
Daarom is besloten het forum te laten zoals het nu is. Met het huidige forum bieden we de gebruikers de mogelijkheid om vragen te stellen en reacties te geven. Het oude forum blijft als naslag mogelijkheid bestaan.
Beste Michel. Ik heb het probleem gevonden. Outlook is geen browser maar een mailprogramma. Misschien is het beter om internet Explorer, Firefox of Chrome te gebruiken.
Ik snap dat de site niet lekker loopt, ik zie dat ook en snap dat je geïrriteerd bent. Je bent daar niet alleen in.
Terug naar dit probleem. Het vreemde is dat jij een probleem heb met het gebruik van afbeeldingen op deze site. Waarom heb ik die dan niet en Yoka ook niet? Is het dan vreemd dat ik nieuwsgierig ben welke browser je gebruikt? Een website moet met elke browser overweg kunnen. Dat is moeilijk want elke browser heeft zo z’n eigenaardigheden en eigen code. Ik bouw zelf m’n websites dus weet wat er in dat gebeuren speelt. Probeer eens met Firefox of Chrome en kijk eens of ’t probleem verholpen is.
Let er ook op dat soms de extensie ook problemen kan geven. Bijvoorbeeld JPG in plaats van jpg (hoofdletter ipv kleine letters) kan ook problemen geven. Photoshop heeft de neiging om een jpeg op te slaan in hoofdletters.
in de eerste herkenning begrijpt je browser niet wat de bedoeling is van de JPG. Tijdens het verzenden wordt de extensie compatible gemaakt door standaard alles wat in hoofdletters aan bestanden wordt verzonden, in kleine letters omgezet. Dit is ook veiliger voor de database. Dan is je afbeelding wel zichtbaar want dan snapt je browser wat de bedoeling is.
Zoals ik eerder aangaf, dit kan een probleem zijn.
Dan Windows nog. Als je een standaard ingestelde Windows heb, dan worden bekende extensies, zoals jpg, txt en bmp verborgen. Je ziet dan alleen “plaatje” ipv “plaatje.jpg”. Sommige hebben dan de neiging om het plaatje dan zelf nog een extensie te geven, wat dan betekent dat er “plaatje.jpg.jpg” staat. Ook daar kan een browser of website ook niet altijd mee overweg.
Tot zover, een heel verhaal en ik hoop dat je er wat mee kunt.
Groet, een afgestudeerde systeembeheerder.
Marchel, hartelijk dank voor je uitleg!
Mvg Yoka
Graag gedaan.
Jammer dat je niet meer reageert, Michel!
Omdat reageren in dit forum een grote omweg vereist en ik ook geen reden zag om te reageren.
Met groet van Michel
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.