Forum Forums GLAZUUR: AARDEWERK transparante aardewerkglazuur

Dit onderwerp bevat 10 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  marcel 8 jaren, 11 maanden geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Nel Vredenburg
    Bijdrager

Ik zoek een transparante aardewerkglazuur die echt transparant is en niet gelig opkleurt.

marcel
    Bijdrager

Pure Brilliance van Duncan. Wel hoogglans maar blijft helder. Ideaal om kleuren naar boven te halen. Zie: http://www.ilovetocreate.com/duncan-pure-brilliance-clear-glaze

KLEI>Yoka
    Moderator

Er ging iets verkeerd bij het reageren. De reactie van Nel Vredenburg kwam elders binnen en heb hem daarom hieronder vermeld. Gr. Yoka

Dank je wel, Marcel.
    Eigenlijk zoek ik een recept om het glazuur zelf te maken. Ik woon in Frankrijk, geef cursussen, daarom makkelijker om het steeds zelf te kunnen maken.
    Groet, Nel.

Michel Kuipers
    Bijdrager

Dat is al vaker het probleem. De bouw van dit forum plaatst de antwoorden niet allemaal bij de gestelde vraag. Een bericht komt binnen dat er een reactie is. Als je die aanklikt zie je alleen de betreffende reactie bij de vraag staan, zonder dat daar de andere reactie ook bij staan. Dit werkt zeer inefficiënt. Kun je dit bij laten stellen Yoka?

Michel Kuipers
    Bijdrager

Wat is de gewenste stooktemperatuur, Nel? Niet onbelangrijk dat erbij te vermelden.

KLEI>Yoka
    Moderator

Er gaat nog steeds iets verkeerd bij het reageren. De reactie van Nel Vredenburg kwam elders binnen en vermeld de reactie daarom hieronder. Gr. Yoka

Helemaal vergeten, Marcel. Ik stook tussen de 1100 en 1140 graden. Groet Nel.

Michel Kuipers
    Bijdrager

De naam is niet Marcel.

marcel
    Bijdrager

Michel, ik denk dat dit een eerder antwoord was op mijn antwoord om Pure Brilliance te gebruiken. Deze is voor aardewerk. 😉

KLEI>Yoka
    Moderator

Michel, Als je een mail ontvangt dat er een reactie is, klik je op de link in de mail. Je ziet dan inderdaad alleen de laatste reactie, maar als je dan weer klikt op het onderwerp (in dit geval: Transparante aardewerkglazuur) dan zie je alle reacties en kun je zelf een reactie plaatsen. Het zou natuurlijk logischer zijn als je direct kunt reageren op een reactielink. Ik zal dit opnemen met de maker van de website.

Dat de mail van Nel elders binnen kwam is vermoedelijk gekomen door de mail zelf te beantwoorden. Het antwoord komt dan binnen bij de afzender t.w. aanmelden@klei.website

Groet Yoka

KLEI>Yoka
    Moderator

Gaat het echt om een aardewerkglazuur? Deze stook je niet tussen 1100-1140 graden.

marcel
    Bijdrager

Idd, nu zie ik de titel. Had ik wel goed geantwoord maar de opgegeven temperaturen van Nel zijn steengoed….

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.